Kategorie:
Temat na czasie | Nowości rynkowe | Wydarzenia | Rynek budowlany | Prawo | Finanse | Narzędzia | ZabytkiW jaki sposób ręcznie malowana reklama angażuje konsumenta?
W erze cyfryzacji większość marek prowadzi działania marketingowe za pośrednictwem kampanii internetowych. Mogłoby się wydawać, że reklama outdoorowa odeszła w zapomnienie, jednak nic bardziej mylnego. Ręcznie malowana reklama nie tylko może wzbudzić zaangażowanie w odbiorcach, ale pozwala również prowadzić z marką autentyczny dialog. Taką formę odbioru w szczególności upodobali sobie Millenialsi, gdyż mural najczęściej odnosi się do działań firmy w social mediach i innych kanałach internetowego przekazu. W jaki sposób i dlaczego to działa?
Bezpośrednia relacja z odbiorcami
W celu zrozumienia popularności ręcznie malowanej reklamy trzeba najpierw wyjaśnić, czego oczekuje od firmy i produktu pokolenie digital. Doskonale pokazuje to kampania marki Converse zatytułowana #CLASHWALL. Koncepcją marketingową nie był tutaj sam mural, a możliwość bezpośredniego zaangażowania odbiorców. Pomysł narodził się w social mediach, gdzie jeszcze przed powstaniem malowidła użytkownicy mogli dzielić się własnymi pomysłami i projektami na jego wykonanie. Można powiedzieć, że kampania żyła wśród odbiorców, a nie była tylko jednostronnym kontaktem ze strony marki. I na tym właśnie opiera się potęga ręcznie malowanych reklam. Dzisiejsi konsumenci nie chcą być bierni. Możliwość wprowadzania zmian, wyrażenia ukrytego w sobie artyzmu i faktyczny wpływ na otaczającą rzeczywistość - to główne czynniki, jakimi kierują się Millenialsi.
Animowany mural Ozweego
Innym przykładem może być mural w formie animowanej, który był częścią kampanii promującej nową linię butów Ozweego, nawiązujących do lat 90. w nostalgiczny sposób. W tym wypadku działalność outdoorowa i digitalowa łączyły się w jedno, gdyż artyści wykonali osobne kreacje, co umożliwiło rozprzestrzenienie animacji w formacie GIF'a. Jeśli interesuje Cię sposób wykonania ręcznie malowanej reklamy, koniecznie zobacz realizacje na stronie Good Looking Studio.
Odbiorcy chcą doświadczać i widzieć, że coś się dzieje. Na osobną wzmiankę zasługuje również artystyczna część. Wspomnieliśmy już, że Millenialsi chcą wnieść do świata coś swojego - pokazać i być zapamiętanym. Sztuka nowoczesna jest tym, co ich wyróżnia, ale także łączy i pozwala wspólnie doświadczać. Bardzo ważną kwestią jest możliwość współpracy z artystami, poznania ich i zrozumienia czym się kierują. Marka jest w tym wypadku tłem, można rzec płótnem, wokół którego obudowany jest zupełnie inny konspekt. Odbiorcy zapamiętają jednak, kto umożliwił im wyjście z cienia i ukazał perspektywę wywarcia realnego wpływu na otaczającą rzeczywistość.
Dodaj komentarz:
Wasze komentarze:
Aktualnie brak komentarzy