Kategorie:
Aranżacje | Akcesoria okienne | Malowanie i tapetowanie | Drzwi wewnętrzne | Podłogi | Oświetlenie | SchodyPodłogi drewniane - światowe trendy
Początek roku to czas, kiedy odbywają się największe branżowe imprezy targowe. W tym czasie co dwa lata odbywają się targi Bau w Monachium oraz Domotex w Hanowerze. Na obu imprezach prezentowane są trendy, które później obowiązują na rynku podłóg. Jakie zatem style będą dominowały w najbliższym czasie?
Postarzana europejskość
Na skierowanych głównie do europejskich odbiorców targach Bau, można było zauważyć trend, który już wcześniej się pojawiał, ale teraz można nazwać go dominującym.
- Na targach w Monachium zdecydowanie przeważały podłogi stylizowane na starsze. Można powiedzieć, że jest to zdecydowanie europejski, kojarzony z tradycyjnymi rezydencjami styl. Takie rozwiązania skierowane są zarówno do osób wyposażających rustykalne rezydencje, jak i obiektów użyteczności publicznej, jak hotele czy restauracje – mówi Katarzyna Rumbold, Prezes Zarządu Kopp – Podłogi Naturalnie
Deski postarzane wykańczane są naturalnie, są raczej woskowane i olejowanej niż lakierowane, zaś kolory są nieintensywne.
- Dominują odcienie szarości, spłowiałe kolory, beże, szare i nieintensywne brązy. Deski są długie i szerokie, pojawiły się nawet propozycje układania na przemian desek węższych i szerszych. Krawędzie niektórych desek są celowo uszkadzane, tak aby po ułożeniu nie były idealnie dopasowane – opowiada Katarzyna Rumbold.
W Bau, najpopularniejsze były europejskie gatunki – dęby czy jesiony oraz orzech amerykański. Natomiast na targach Domotex, gdzie obecni byli przedstawiciele firm nie tylko z Europy ale i z całego świata, można było zauważyć mocną pozycję bambusa, który nie traci na popularności, wprost przeciwnie, nie jest już traktowany jako egzotyczna nowość, ale wytrzymały i bardzo dobry jakościowo materiał. Co więcej wpisuje się stylistycznie w trend postarzanych podłóg wykonanych z europejskich gatunków.
Co się sprawdzi w Polsce
W Polsce generalnie można zauważyć dwa kierunki odbiorców. Do mieszkań Polacy kupują podłogi uniwersalne, na lata, raczej neutralne, które dobrze prezentują się latami. Dlatego nie traci na popularności dąb, ale i bambus, który zdobywa coraz mocniejszą pozycję, zwłaszcza we wnętrzach urządzonych w lekkim skandynawskim stylu. Druga grupa odbiorców, to obiekty użyteczności publicznej.
- W modnych restauracjach czy klubach wystrój zmienia się co jakiś czas. Takie wnętrza dostosowane są do wymagań mody i wprowadzają najnowsze trendy. Można powiedzieć, że w domach decydują przede wszystkim względy ekonomiczne, zaś w obiektach użyteczności publicznej estetyka i względy praktyczne – mówi Katarzyna Rumbold.
Proces wprowadzania nowości na rynek Polski, w firmach stawiających na jakość oferowanych przez siebie produktów, nie jest krótki.
autor: opracowanie: Redaqkcja, źródło: Podłogi Kopp
Dodaj komentarz:
Wasze komentarze:
Aktualnie brak komentarzy